zondag 11 augustus 2013

Basler Bruggelauf (16.1 km)

Vandaag de Bridge to Bridge gelopen maar dan een heel eind stroomopwaarts. De afstand was hetzelfde (16.1 km), maar hier gingen we over alle 5 bruggen van Basel en best wat hoogtemeters voor zo'n stadsloop.



Start aan de Rijn
Om 10:30 vanmorgen was de start van de Basler Bruggelauf
vanaf de boulevard aan de Rijn. Het was prachtig weer en al best warm. Ik kon een aardig tempo lopen van ruim boven de 12 km/uur. Ik was dus goed hersteld van gisteren. De eerste 5 km gingen in 22:15 minuten. Er waren flink wat klimmetjes in het parcours, maar even vaak ging het ook weer mooi naar beneden. Bij 9 km moest ik even de bosjes in voor een sanitaire stop; gelukkig liepen we net door een parkje. De 10 km ging in 46.37 min en toen kwam ook weer de brug met flinke helling. Maar daarna kon ik weer goed door. Eindsprint ingezet en gefinisht in 1:18:11 en m'n Garmin gaf 16.5 km aan.Zeer tevreden natuurlijk dat ik zo lekker tempo kon lopen.

Spierstimulatie

Er was een stand van Compex spierstimulatoren en ik heb me er maar even aan onderworpen. Met het programma recuperatie werden mijn dijbeen- en kuitspieren 20 minuten lang gestimuleerd. Je ziet ze dan ritmisch samentrekken; een raar gezicht. Het schijnt hetzelfde effect te hebben als een massage. En ik moet zeggen toen ik klaar was en wegliep voelden de spieren heel losjes aan.









Afstand: 16.1 km; Tijd: 1:18:11; Tempo: 4:43 min/km (range 4:00 - 5:42); Snelheid: 12.7 km/uur; Hoogtemeters: +108; 200e van 459 mannen
Zeer creatief parcours door de stad
 
Veel klimmetjes



Geen opmerkingen:

Een reactie posten